Alla inlägg den 25 september 2008

Av Carola - 25 september 2008 17:02

Nu vet jag snart inte vad jag ska göra.. kommer till jobbet (visserligen med en klump i magen) hejar glatt på alla.. var upp i "min" sal och började ställa i ordning med porslin i de 6 rum där barnen äter mat.. till 200 elever  Gick ner tillsammans med E efter en timme och tog en kopp kaffe. frågade madam G om hon åxå ville ha kaffe..jodå..det ville hon gärna och hon skulle med ut och blossa..gick upp.. madam G kom inte efter förrän kanske 10-15 minuter..pratade bara i mobilen (en bit bort stod hon)..sen har hon inte sagt ett ord till mig på hela dagen...vid lunch ska hon b la komma upp med sallad till båda matsalarna.. när det var 5 minuter kvar tills barnen kommer upttäcker E att salladen till "min" matsal står kvar nere i köket utanför hissen..trots det hade stora matsalen fått sin sallad... nu försöker jag och tror jag att hon i ren glömska eller om hissen var upptagen gjorde att hon lämnade kvar vagnen.. men funderingarna har slagit mig under dagen... gör hon samma sak i morgon är det ju ren elakhet.

E sa idag att hon förstår inte hur jag överhuvudtaget hinner med det som ska göras i lilla matsalen när jag är själv..vi hann ju knappt med idag trots att vi var två... o alla andra ur teamet lös med sin frånvaro..till o med i stora matsalen var det tomt på folk..bara elever ingen kökspersonal..sen får man sura blickar när man efter barnens lunch sätter sig själv och äter mat (för då har inte de andra tid att äta) saken är den att direkt när lunchen är klar så måste jag hinna plocka undan från alla 6 rum både mjölk, bröd smör och plocla ihop disk efter barnen (skålar med mat osv)....deras egna smutsiga tallrikar osv ställer de visserligen själva undan på diskvagnarna..men de ska åxå ner till disken...sen städa tre rum för att sedan börja förbereda för mellanmålet som ska ut till de resterande tre rummen..då ska de ha fil,flingor,mjölk, mjukt bröd, pålägg djuptallrikar, skedar o glas..till 60 elever!.. och efter mellis ska jag städa undan allt o städa resten av lokalen..på en timme!!..jag vet inte hur man ska hinna det på en person egentligen..så får man skit varje dag på det..nej... jag pallar nog inte så länge till...skittråkigt är det nu när jag äntligen hittat ett jobb som jag (tidigare) trivdes med och hoppats på att få anställning

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Ovido - Quiz & Flashcards