Alla inlägg den 29 augusti 2008

Av Carola - 29 augusti 2008 18:49

Inte alls kul att komma hem till regn o rusk o rent höstväder....:(  vill ju tillbaka..*L*...Bilder från turkiet kommer senare, har inte hunnit lägga in dem i datorn än... Men någon strand blev det tyvärr inte...fukten o värmen som slog emot en när vi klev av planet var förödande..*L*.. ingen sol såg vi på två dagar, bara dis men herregud så varmt det var..men jag ska inte klaga, har haft det så himla underbart. Resan dit är inget jag tyckte var så där himla kul... nu vet jag att jag hatar att flyga.. starten var ok, själva flygturen åxå men landningen .... nä fy 17.. det guppa o det dala o vi steg o vi dala.. o det guppa... ingen lyckad landing med andra ord.. Hotellet var helt ok. Gallion i Alanya. Lite slitet o små rum men helt ok. Personalen var urgulliga.. förutom en av servitörerna som fullständigt ignorerade min kärbo.. (personkemin stämde väl inte) men har man ett serviceyrke får man lägge det personliga åt sidan.. han var riktigt otrevlig.. men det fick hotelldirren veta när jag tyckte att det gick alldeles för långt.. går inte att beskriva hur otrevlig servitören var.. vidrig rent ut sagt.. tydligen har han fått klagomål förr.. det lät så..

Första dagen orkade vi inte mer än bara äta o gå upp o lägga oss. Sen har dagarna bara flutit på.. fick knepiga sovvanor. Somande runt nio halv tio varje kväll, vaknade runt 6 varje morgon, satt på balkongen o drack snabbkaffe innan frukost o bara njöt av trafiken o myllret nedanför på gatan. Efter frukost låg vi vid poolen fram till lunch när städningen var klar. Tog en tupplur, sen en tur på "byn", åt på någon av restaurangerna, vilade efter maten, badade en sista sväng innan de stängde poolen runt halv sju. Vilade igen(orkade ju inget annat, det var för varmt) en sista tur runt hotellet igen.. man orkade inte gå många meter innan svetten rann på en o man blev yr i skallen,. Fem liter vatten om dan gjorde vi av med i värmen..

En av dagarna gick vi ner till Kleopatrastranden, men vi hade inga badkläder med oss då, utan var bara ute på en promenad. Gick o kikade nedanför Borgen o tittade runt bland alla försäljare på gatorna i centrum.. men badandet skedde vid hotellets pool hela veckan. Jag säger det igen... det var för VARMT!!


Men...fniss.....vi förlovade oss..*L*...så nu e man "gängad"..så långt som jag sträcker mig iaf.... en ring räcker..*L*...

skulle äta på Tyroler Hûtte..men hamnade på restaurangen bredvid... nån Elvis-bar...hua... bara Elvisbilder överallt.. o en turk som sjöng elvislåtar...HELA kvällen.... hihi.. men ringmärkta blev vi..

Mer kommer sen.. ha det gott...


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Ovido - Quiz & Flashcards