Alla inlägg den 22 augusti 2008

Av Carola - 22 augusti 2008 22:22

Vaknade till runt tre i natt.. frös..ac:n fungerar på rummet iaf...hihi..gick ut på balkongen för att värma mig(snacka om kontrast till hemma i sverige)..det hade varit tyst ute på gatorna i ca tjugo minuter men nu började Alanya vakna till liv igen..några  turister med en aning alkohol i kroppen på väg till sina hotell.. turkar på mopeder, i rangliga pickuper, på väg till hem eller tidigt arbete.. sopbilen.. två hundar som strövade omkring.. väskförsäljarn som inte kunde stänga till sin butik satt o sov på sin stol.. kärbon låg o slumrade i sängen, jag satt o njöt av en cigg på balkongen. Huttrade till när jag gick in i rummet igen o sov några timmar till. Kärbon vaknade kl halv sju, vattenkokarn på.. jag vaknade till av ljudet från gatan när han öppnade balkongdörren. Hrm... kan han iaf tänka på att STÄNGA dörren efter sig när han går ut på balkongen!! Gick ut och höll R sällskap, tog en dusch.. en iskall sådan.. efter en kvart kom det iaf lite varmvatten.. Kvart i åtta gick vi ner o åt frukost. Lantbröd med turkisk ost o jordgubbsmarmelad. Ett ägg och en skiva melon.. o en kopp kaffe till det. Mumma!

Hälsade på en "herre" från farfars hemtrakter som till o med mindes min älskade farfar!! (Han skrothandlarn, den äldre) eller som Christer sa(farfars bekant).. din farfar var inte bara skrothandlare.. han var ett begrepp!!..Alla visste vem skrothandlarn var. Otroligt... åker till Turkiet o det första man träffar är en man som kände min farfar...hrm.. världen är inte så stor ändå..

jag o kärbon tog en liten promenad efter frukost. Shoppade lite igen.. lämnade in ringarna för gravering.. de skulle vara klara till ett på eftermiddan. Gick tillbaka till hotellet och böt om till badkläder. Låg o njöt i solstolen o i poolen fram till lunch.. en cider lagom till lunch.(det är ju semester).. gick upp o duschade och gick iväg för att äta något.. Spaghetti napolitana blev det... på hotellet...gick vidare på stan sedan.. långt idag...till Atatûrkgatan 70.. fixade bort de där envisa hårstråna på överläppen..fasiken.. ibland ser man ju nästan  ut som en fjunig tonåring..bara nästan!..och fick PEDIKYR åxå.. för 10 lira... gudomligt skönt..fotmassage o fixade naglarna o peelade mina fossingar.. snacka om att jag kände mig bortskämd.. kärbon var i lokalen bredvid o försökte deala till sig en billig tatuering...gick inte vidare bra.. tatuerarn var inte på turisthumör.

Hämtade ringarna halv tre.. snyggt!.. våra namn sedan alanya 2008.. riktigt snyggt.

ner till poolen igen en sväng innan vi gick upp o vilade ett par timmar. Orkar ju knappt röra sig i värmen.

Gick över till Kalemarket o köpte 5 liter vatten. Sedan in på Viking.. kärbon såg ju att det fanns en tatuerare där med.. diskuterade priser o VAD han skulle tatuera för något... kom inte riktigt överens med sig själv där.. fniss.. avvaktar till i morgon sa han.. hrm.. ja.. det är nog bäst.

Gick över till andra sidan gatan och stannade till vid ännu en mysig restaurang... Tonnopizza blev det ikväll.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Ovido - Quiz & Flashcards