Alla inlägg den 10 augusti 2008

Av Carola - 10 augusti 2008 21:30

Nu orkar jag inte sitta vid datorn nå mer ikväll.. är inte alls pigg... Z sitter i rummet o äter kvällsfika, men jag har nyss beordrat henne att gå in o lägga sig. Jag ska själv krypa ner i sängen, måste ju vara pigg om jag ska orka jobba i morgon..*L*.. nattinatti allihop!!

behöver inte ens räkna får i natt

Av Carola - 10 augusti 2008 15:41

Hrm... det fanns ju en anledning till att jag o L slutade prata med varann för ca ett halvår sedan... börjar smått ångra att jag svarade den dagen hon ringde igen.. Jag har inte den tiden heller att sitta o surra i telefon (jag är ingen telefon människa, telefon använder jag när jag har ngt viktigt som måste sägas på stört, resten kan vänta) i torsdags ringde L..(såg det på presentatören) men jag hade varken tid eller ork att svara då. Då ringer människan 5 ggr bara för att försöka höra mitt mobilnummer som jag lämnat på svararn..det e väl ok.. men hon lämnade ju meddelande VARJE gång. Till slut ringde hon ju då på mobilen...jag och kärbon var ute med hundarna då i regnet..svarade trots allt. Men det blev ett kort samtal, sa att jag var ute i regnet.. vad hon ville?.... hon hade en sida i boken the secret (hemligheten) som hon ville läsa upp!!!. TACK ... men nej tack!...Läsa kan jag göra själv. *L*.. suck.. vet inte vad jag ska göra..visst, hon är skitkul att prata med, men kanske inte två timmar per dag, varje dag, varje vecka!.. Jag har annat att göra än sitta i telefon om dagarna.. jag har ett LIV

Av Carola - 10 augusti 2008 12:48

Nä fy det har varit en tung helg.. tjafsiga barn som tjatar om pengar (z) som inte inser att jag inte skiter ut pengar.. hon fick 200 att ha att spendera på cityfesten, då går jäntan in på HM och köper foundation för 90 spänn!!! Får man skylla sig själv då??.. ja det får man... sen har det varit ett himla surande för att T minsann fick 500 på kontot.... ja men han har arbetat för sina pengar...hrm... det är lite för svårt för en tolvåring att förstå det tydligen.. nä... cityfest är inte poppis hos mig.. iaf inte tjatiga barn under cityfest... själv har jag inte ens varit in på festivalområdet iår...för första gången sedan de startade med festen för X antal år sedan. Har inte haft lust , råd eller ork heller för den delen.. jag o R och hans minsta junior tänkte åka ner igår (lördag) o kolla marknaden medans Nordman spelade (ett säkert knep om man vill slippa trängas med folk, alla är ändå vid scenen då), men han och junioren fick åka själva.. jag tog bussen hem..fick sån magvärk att det var mer eller mindra omöjligt attt gå upprätt..Z hade redan åkt hem, hon hade gjort stan med en kompis tidigare under dagen. T var nere på stan med sina polare så jag var ändå nödgad att åka hem till "skrutt" o "bebis"..

Efter sista vovvepromenaden (som i övrigt blev rekordkort) däckade jag i soffan. Pratade en kort stund med R sedan var det tack o hej för den dagen.. sov hela natten. från halv tio!!!..

Mår väl lite bättre idag, men har legat o vilat ändå.. är inte alls pigg idag.. måste försöka kurera mig så jag kan jobba i morgon..

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Ovido - Quiz & Flashcards