Alla inlägg den 28 juli 2008

Av Carola - 28 juli 2008 21:48

Är väl på lite bättre humör nu iaf.. jag har väl lugnat ner mig lite sedan samtalet med T.. Blev bara så fruktansvärt irriterad.

Blir lite less över att jag alltid ska göra allt när man ändå har två stora barn... men men.. det komemr en dag när de ska klara sig själva åxå... hehe.... då får de se hur lätt de e....


Kärbon är på väg ut.. och det har hundarna redan uppmärksammat.hrm... kommer han inte snart


Av Carola - 28 juli 2008 19:06

Nu är jag sur  och inte så lite heller... åkte in till stan vid 13-tiden.. junior lovade att han skulle ta hundarna vid femsnåret eftersom jag skulle bli lite sen idag.. skulle handla efter jag varit o tränat.. var in på polisstation först o hämtade mitt pass.. stod sedan i nära på en halvtimme och väntade på kärbon innan han kom iväg från jobbet. Körde en timme nere på gymmet pussade kärbon hejdå och gick till bussen.. klockan var väl ca kvart över fem då.. då pep det i mobilen..

T: Måste jag ta hundarna, jag är ända nere i centrum.. orkar inte gå hem!..

Åh.. jag messade tillbaka o sa att JA.. jag orkar inte eftersom jag måste cykla ner på Hemköp dirket jag kommer hem, annars har vi inget att äta idag,har ju inte tagit fram något ur frysen.

T: Men du behöver inte göra någon mat, jag klarar mig!


Jag igen då: Men hallå!!.. Är du den enda i våran familj som äter eller?!


Förstår inte hur ungar kan vara så ego ibland.. nene.. han ska inte ha någon mat så tänk inte på att laga mat till dig själv eller syrran..Häum!


Nä nu är jag less o skitirriterad. Han ligger o slöar halva dagarna och ORKAR inte gå hem o ta hundarna ett varv... semester..jo tjena!.. inte har jag det iaf..det ska ju lagas mat o städas ändå

Har nyss slängt i mig en tallrik fil.. ska ta cykeln ner till Hemköp.. sen ska jag bara dö i soffan när jag kommer hem.. trött!!!

Z tog kycklinglåda som fanns kvar sedan gårdagen så hon är iaf mätt o belåten.

T får fixa sin egen mat. Jag ORKAR inte...*L*

Av Carola - 28 juli 2008 13:19

Har suttit i telefon en timme nu... fick samtal... från L!!!.. Vi har inte pratats vid på över ett halvår.. vi bröt kontakten eftersom våra samtal hela tiden handlade om värk o elände i vardagen... allt tog så mycket energi.. vi blev nog ganska bittra mot varandra mot slutet sist.. men nu var det jättekul att prata med henne!!.

Det är väl kanske så att ibland nöter man ut varandra så tar man en paus...och börjar om på nytt igen.. Vi får väl se hur det blir med kontakten framöver..höras av kommer vi garanterat att göra men om telefonkontakten blir lika intesiv som förr betvivlar jag. Man måste ju ha ett liv åxå.. inte bara sitta i telefon hela dagarna...

Av Carola - 28 juli 2008 11:27

Usch.. vaknade sent idag.. halv tio!!.. Det var bara att slänga sig i duschen och sen gå ut med hundarna. Kaffet fick ju vänta.. men jag fungerar ju inte utan mitt morgonkaffe så man gick ju som i dvala..

Pratade nyss med kärbon, han har ju inte fixat sitt pass än!.. Själv ska jag ner o hämta mitt idag.. hur det blir med träning idag vet jag inte än.. Känns inte direkt lockande att gå ner på gymmet när man är svettig redan innan man hunnit byta om till träningskläderna! Det är ju så kvavt och varmt inne på gymmet.. luftkonditioneringen är inte av bästa kvalitet där inne.. solen ligger alltid på och det känns som en bastu där inne..

Ska väl ta itu med garderoben nu iaf. Jag har verkligen legat på latsidan senaste veckan, har inte ens plockat ur säckarna med ren tvätt från förra veckan!! Aj aj... o på onsdag har jag tvättid igen..Men VEM orkar anstränga sig i den här värmen..*L*.. inte jag.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Juli 2008 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Skapa flashcards