Alla inlägg den 25 juli 2008

Av Carola - 25 juli 2008 22:54

Puh.. börjar bli trött på den här solen.. men egentligen ska man inte klaga.. men idag gör jag det.. är så fruktansvärt uttråkad.. sitter o trummar med fingarna i bordet..trampar runt i lägenheten.. vet inte vad jag ska hitta på....


Hundarna har fått sitt bad.. de har löpt båda två så nu var det dags för total rengöring av de båda...men usch vad det är drygt att städa upp efter badet..

Gubben är hemma hos sig, 12 år sover över hos en kompis, 17 år är ute med kompisar..eller tillbringar kvällen i garaget rättare sagt.


Själv har jag absolut INGENTING att göra...självömkan kallas det väl??...hihi.. nä... ska stänga ner för kvällen o bara ligga o läsa lite tror jag..

Av Carola - 25 juli 2008 17:36

Satt mig ner vid datorn nu en stund, nästan nyss kommit hem från gymmet, 17 år är ute med hundarna och jag har precis skalat potatis ( ja jag vet, har stora ungar som kan skala själv men det blev så idag).. stekfärdiga köttbullar och hemmagjord brunsås till.. ja det lär väl gå i det med, men herregud vilken brist på fantasi jag har när det gäller matlagning.

Den här veckan har varit extremt enkelspårig när det gäller mat. Kebab o pommes, köttfärssås o spaghetti, korvstroganoff o ris, tortellini... suck.... o idag köttbullar o potatis.. det står fullständigt still i skallen på vad vi ska äta i helgen.. GE MIG TIPS på bra och billig mat.

Av Carola - 25 juli 2008 10:13

Godmorgon...eller god förmiddag??.. För vissa är det nog morgon iaf. *L*

Har suttit ute i morgonsolen och bara njutit. Måste ju passa på så länge jag har sol på altan..det dröjer nog bara någon timme till så har den försvunnit bakom knuten..och gå ut och sätta mig vid sandlådan bara för att få lite sol gör jag ju inte!..

Drar mig för att gå ut med hundarna..de ligger båda två under sängen nu för att få lite svalka, det blir en kort promenad för de båda , långturen tar vi ikväll när det är svalare ute. Varken jag eller hundarna orkar nog vara ute o gå i en timme just nu..

12 år sov hos sin pappa i natt..kärbon blev lite "putt" när jag inte åkte in till stan då..men ibland vill man faktiskt bara vara hemma också..och få vakna till och läsa tidningen och dricka sitt morgonkaffe ensam ute på altan.. Det finns ju en anledning till att vi inte är sambo.*L*..

Man blir ju van ju att göra sitt på sitt sätt, tror inte att jag någonsin skulle vilja bli sambo igen. Det förstör så mycket. eller??....hrm.. ibland längtar man ju som en tok och är irriterad över att man bor en sån bit ifrån varann..ja ja..man blir nog aldrig nöjd..

Äsch..sånt där är för mycket för mig att fundera över så här tidigt på dan.. nu väntar hundarna...


hej hej

Av Carola - 25 juli 2008 10:08

Tack FRUMP och TROLLPACKAN ......

Ska se till att använda "trädet" någon dag..nu vet jag iaf hur man gör..

Vad ska man med datakurs till när man får lära sig så mycket "här ute"?...*fniss*


Av Carola - 25 juli 2008 00:33

Nu börjar det gå för långt..*L*.. sitta uppe så här mitt i natta vid datorn..hrm... kikar bara in och säger GODNATT..


väl mött i morgon alla bloggvänner!!!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Juli 2008 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Ovido - Quiz & Flashcards