Alla inlägg den 24 juli 2008

Av Carola - 24 juli 2008 20:31

Mina två underbara tjejer.. "schottis" o "dottis" (schäfer/rottis och dober/rottis/flat)..


"SKRUTT" (brun) och "BEBIS" (svart).. visst..vakt finns det i dem båda två o Skrutt kan vara skarp och vaktar och beskyddar.Men de är båda älskvärda och kramiga och fullkomligen älskar andra människor (gubbar i keps e visserligen inte roliga men det går det med..bara vi fått nosa lite o kepsen plockas bort)

Av Carola - 24 juli 2008 20:06

ja det är bra om man använder hjärnan ibland.. jag har då iaf inte använt min idag....skrev ju tidigare att jag skulle in på Yves och köpa solkräm... gick iaf in på Flanör men glömde totalt bort Yves..gick till vänster och till akademibokhandeln istället.. köpte en familjealmanacka och sedan tog jag rulltrappan ner till Intersport.. köpte mig ett par "jazzbyxor" och ett linne på rean.. men vet väl inte riktigt NÄR jag ska använda byxorna..det blir nog svettigt att ha dem på gymmet.. skulle ju ha köpt ett par i caprimodell... det blir ju så svettigt om knäna annars ju.. men men.. de kommer säkert till användning framöver..

Mötte kärbon utanför gymmet vid halv fyra... idag gick det tungt!! Väldigt tungt.. körde bara ben idag men fasiken så jobbigt det var.!

Vi syndade lite efter träningen.. vi blev ju hungriga så vi styrde mot Pizzerian på Kristinaplan..men hi hi..nej det blev ingen pizza... kebabsallad! men kärbon beställde kebab skrovmål. Hrm... det såg väldans gott ut.. (smygåt lite av hans pommes)..

Man ska ju inte gå till överdrift!. Vill jag äta så äter jag.. någon batningshysteri funkar INTE på mig.. däremot har jag en särbo som är lite viktfixerad (sin egen vikt, inte min) så han kan bli lite jobbig med sina utlägg ibland..räknar kalorier o gud vet vad..Själv äter jag ALLT som är gott. I normala mängder men kan även riktigt vräka i mig ibland.


Livet skulle inte vara något värt om man inte fick äta! hi hi


Av Carola - 24 juli 2008 12:50

Nu har jag köpt solskyddsfaktor iaf.. tog en promenad ner på byn och in på Coop.. det tog sin lilla stund innan jag hittade hyllan med solkrämer..den fanns ju bara framför ögonen på mig..hade gått förbi den x antal gånger...hrm... åldern tro?.. Ska åka in till stan och handla på Yves och köpa andra solprodukter till mig själv.. fick ju ett medlemshäfte för några dagar sedan med en massa rabatter..jo jo.. "spara" pengar är man duktig på..*L*

Fick skjuts hem av en av juniors kompisar.. kändes väl som om man var tillbaka till 80-talet igen.. en sliten volvo med doftgranar och tärningar i backspegeln...hihi..men J (kompisen) körde lugnt med mig i..annat är det annars när han kommer farande genom byn... då syns och hörs han långväga ifrån..befarade att grabben skulle sladda in på gården som de brukar göra i vanliga fall.. men nejdå... han körde lugnt...(du hör väl vilken tantvarning det är på mig nu...ha ha).. nu har jag flytt solen en stund och ska faktiskt sätta mig o titta på "våra bästa år".. can´t miss it!!

Av Carola - 24 juli 2008 09:09

Jaha...så har man gjort det som förväntas av en...eller gjort rätt för sig kanske man ska säga..*L*..

Betalat räkningar..men usch så det svider..tänk om man ändå fick en betalningsfri månad..bara leva loppan för de små korvören man får in.. suck suck..

Nä... om man skulle ta o hoppa i kläderna kanske o ta ut hundarna på morgonturen..gubben åkte precis till jobbet..12 år och 17 år ligger fortfarande o sover..ärligt talat så gör faktiskt hundarna det åxå.. det är skönt när man inte har direkt morgonpigga hundar, jag får min stund för mig själv på morgon. Men nu är det nog dax. Ha en helt underbar solig dag alla bloggare!! För det ska jag!!


Jag har ju SEMESTER...hihihi..

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Juli 2008 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Ovido - Quiz & Flashcards