Alla inlägg den 21 juli 2008

Av Carola - 21 juli 2008 23:52

Men blev jag nå förbannad då när jag kom hem från köpcentrum.. för det första.. blev jag dygnsur av regnet som öste ner över mig o snuttan när vi klev av bussen..mötte junior uppe på bron..vi stod under paraplyet o pratade 5 minuter..jodå.. han hade nyligen varit ut med hundarna.. hann precis in innan det började regna.. var på väg till flickvännen nu..nej han skulle inte äta.. hade nyss ätit frukost...kl fyra på eftermiddan!!! Hur som helst.. går hemåt..nerför backen..viker av in på vägen..tittar upp på vår bro framför ytterdörren...där står BEBIS!!... ute!...Jag skyndade mig upp på bron..släppte in den där stackars hunden och ringer skitförbannad till junior... hur i h-e kan man missa en hel rottweiler ute på bron?!!!..Bron är ju så liten att man knappt får plats att vända sig...(har visserligen ett litet bord o två stolar plus en korgstol står där... men tro mig.. man märker om man inte är ensam på bron.!..Det var ju en himla tur att jag kom hem när jag kom hem.. tänk om vi blivit kvar i stan ett par timmar till...då hade den stackarn fått stå ensam ute i regnet..visserligen har vi tak över bron o grind så hon hade inte kunnat kommit ut..men iaf!!!...Han hade ingen förklaring...inget han sagt skulle ha förändrat något iaf.. jag var skitförbannad!... och har nog inte lugnat ner mig än... är man så där disträ i tankarna ska man nog vara hemma o vila istället för att ränna nere på "byn"..hrm...är glad att lillebror kommer vara här när jag o kärbon åker till Turkiet , vågar inte lämna junior själv en vecka om han missar en hel hund..att man kan missa katten ibland är en sak.. hon är ju minimini och snabb på att försvinna.. men hon är katt o gillar att vara ute.. nej usch.. blir upprörd bara jag tänker på det... nu ska jag krama vovvarna sen är det godnatt.


Av Carola - 21 juli 2008 23:45

Det bidde en kamera till fröken iaf.. en liten rosa sak från ONOFF... så nu har hon varit ute o knäppt en massa bilder hela dagen... men ledsen blev jag istället när jag kom hem... hade köpt nya batterier till min gamla trotjänare.. min slitna lilla digitalkamera... skulle för en gångs skull lägga in bilderna på datorn... kort från förra somamren, från i julas och från senaste skolavslutningen.... satte i batterierna i godan ro.. men kamera-helsiket var tvärsvart!... inte ett pip.. inte ett kort... bara svart display... öppnade batteriluckan.. batteierna var heta som ett ägg på en varm motorhuv..kontrollerade..jodå.. de satt åt rätt håll.. satte i nya batterier..ännu en gång... NEJ.. funkade inte iallafall... gav upp..frustrerad irriterad...blir väl jag som får köpa en ny kamera nästa gång då... men får väl fram tills dess beundra snuttans underbara söta rosa lilla kamera....

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Juli 2008 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Ovido - Quiz & Flashcards