Alla inlägg den 9 juli 2008

Av Carola - 9 juli 2008 23:32

Åh.. missade slutet på uppdrag granskning så jag fick inte veta hur det är med barnen på moisppan nu. Inslaget var ju en repris sen tidigare så det hade jag ju sett tidigare.. men ville ju se på slutet om hur det gått för dom.. men grannen kom och ringde på dörren och pratade om sina makeup-partyn o bla bla bla.. ja ni vet.. det blev surr en lång stund ute på bron...Någon som vet hur det gått för dem alla på Mosippan?

Tittade på celebrity Rehab  missade de första tio minuterna pga av grannen men såg iaf slutet på det.. undrar hur det gått för alla där..... hm.. kan inte vara lätt..


Sitter vaken än.. gubben ringde och är på väg hit.. *L*... längtar...

Junior var hem för någon timme sedan och hämtade lite tårta..skulle sitta hos någon kompis o se på film..


Och snuttan ringde och tänkte gratulera storebror på födelsedagen men han var ju inte hemma då..hon blev lite ledsen.. men hon hade kul på kollo iaf..vi kunde bara prata fyra minuter sedan var hon tvungen att sluta..godiskiosken skulle  öppna.....:-)

Av Carola - 9 juli 2008 19:54

Tänkte bara flagga för uppdrag granskning..ikväll på ettan klockan åtta... det är sommarspecial om barnen på Mosippan i malmö.. barn idag i sverige som bor i baracker!!! många pga att föräldrarna blivit vräkta och många för att det helt enkelt inte finns bostäder åt alla!! I dag i sverige!! fruktansvärt...Grymt och ovärdigt

Av Carola - 9 juli 2008 13:29

Nu har vi kalasat färdigt för idag..i allfall jag har gjort det.Det är ju ingen från släkten som kommer idag.. för en gångs skull kommer de nästa vecka när snuttan fyller år..jag sa till om det eftersom alla alltid kommer när junior fyller o hon blir firad samma dag.. hon börjar väl tycka det är orättvist. Gudmor Helen moppade ut hit..juniors gudmor alias min bästa vän. Vi kalasade på tårta, kakor o bullar till lunch sen tog jag o Helen en timmes promenad...mest för att gå bort tårtan..*L*.. juniors kompisar trillade in ungefär samtidigt så det passade alldeles ypperligt att ta promenaden då.

Skippar gymmet idag.. har tvättat hela förmiddan o promenad räcker idag.. ska byta om o sätta mig på knä ute vid rabatten... den har mer ogräs än blommor just nu o den har blivit lite eftersatt sista veckorna..

Kanske åker jag in till kärbon senare.. har ju SEMESTER.. så jag vill inte planera mina dagar mer än nödvändigt...*fniss*

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Juli 2008 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Skapa flashcards