Alla inlägg den 30 juni 2008

Av Carola - 30 juni 2008 08:23

Nu ska jag fixa mig i ordning o åka till jobbet.. känenr mig lite piggare idag men jag skippar gymmet. Kärbon frågade igår om jag ska ner o träna idag.. men jag avstår ett par dagar till... han har semester nu..så han har tid o gå ner när som helst under dagen..själv jobbar jag en vecka till...sen har vi iaf 3 veckor semester tillsammans... skönt...


ska nog upp till honom efter jobbet.. han bor ju bara ett stenkast därifrån..


men nu ska jag hoppa i skorna o vandra till bussen.. må gott//kram kram

Av Carola - 30 juni 2008 08:14

Nu har jag sagt upp bekantskapen med vår fd skolbusschaufför. Känns tråikgt men jag var tvungen. Hon o jag blev kompisar för 5 år sedan då på den tiden när jag upptäckt att jag gjort mitt livs värsta misstag. Jag hade tagit pick o pack o flyttat 15 mil hemifrån med mina barn till någon som jagtrodde var den stora kärleken...vilket uppdagades ganska snabbt att så inte var fallet. Hon körde mina barn till skolan varje morgon..vi blev nära vänner..kände å andra sidan inte en enda människa dit jag flyttade.. men vi två anförtrodde oss åt varann.. när jag sedan flyttade hemåt igen fortsatte vi hålla kontakten..(hon till o med grät när j ag berättade att vi skulle flytta hemåt)..trodde vår vänskap var en vänskap som skulle hålla hela livet..så nära vänner var vi..trodde jag...

Vi fortsatte hålla kontakten..per telefon o mail..men det sista året har jag märkt hur hon tystnat.. hon har visserligen mailat..men då har det varit typiska "kedjemail" som inkluderat alla på maillistan i stort sett..de gånger jag ringt (lessnade att ringa för ett halvår sedan) har hon alltid låtit ställd o undanflyende..(jag har ingen aning om varför).. jag har mailat henne ett par gånger o frågat om ngnt hänt eller varför hon e så tyst.. men nu har jag lagt ner.. hon var inne på msn häromdagen..(sällan jag är där men just då var vi där båda två.jag skickade iväg ett kort mail o sa hej....men inget svar o hon loggade ur..!Då fick jag nog... skickade iväg ett vänligt men bestämt mail där jag från den dagen avsade mig alla mail som hon i fortsättningen fick för sig att skicka, eftersom hon ändå inte tycks vilja prata med mig.. min undran är bara... om man nu inte längre vill ha ngn kontakt...varför skickar man då sk "kedjemail" om vänskapsband osv???..


Nej...de funderingarna tog så mkt energi från mig så jag kände att det var lika bra att säga upp bekantskapen.

För det är väl så med livet..vissa vänner har man tills den dagen man trillar av pinnen o andra har man under en kort intensiv period i livet.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Ovido - Quiz & Flashcards