Alla inlägg den 24 juni 2008

Av Carola - 24 juni 2008 19:32

Funderar starkt på om jag ska byta namn på min blogg till superargamorsan eller respektlösa ungarsmammas blogg??!!!!

Jag gör ju inget annat än bara är SUR känns det som... men igår blev jag verkligen skitsur...idag med...

Skulle som sagt lägga mig tidigt hade jag ju tänkt..men snuttan ringde först klockan åtta o sa att hon ville åka hem..det fick hon ju så klart..så kvart över nio var hon hemma.det var inte så kul att sova borta så många nätter...lillsnuttan då,...hon var uppspelt o mammakär när hon kom hem så hon blev ju vaken lite längre än vanligt.. lade sig ungefär samma tid som "Nisses" flickvän kom hem till oss... typ kl ELVA på kvällen..iaf jag vill ha det tyst efter tio på kvällarna..åtminstone då jag ska upp o jobba.. o absolut inte folk som kommer kl elva på kvällen..kom väl själv i säng vid midnatt..det var ju sånt spring på ungarna fram o tillbaka o jag vill ju ha minst EN timme i soffan i lugn o ro innan jag lägger mig, så jag kan varva ner... o eftersom jag själv har blivit tvungen att ställa min säng i vardagsrummet(har ju bara en trea) så kan jag inte bara stänga om mig..finns å andra sidan ingen dörr in till rummet.. bara ett valv..vardagsrummet ligger i anslutning till andra hallen som vetter mot badrummet..så min säng står m.a.o med fotänden mot badrummet.. man ser rakt in i min säng när man passerar i hallen, min älskade kärbo har visserligen hjälpt mig med att sätta upp en stång i taket där jag har hängt fyra panelgardiner så det iaf blir lite mindre insyn.. men det är störande ändå när folk springer fram o tillbaks på kvällarna.. in på muggen, ut från muggen, ut på bron o röka...jo jo... jag vet att ungen röker men tillåter INTE att han röker inne (även om jag röker själv, under fläkten, han har inte åldern inne).. hur som helst....klockan ett vakna jag till av att "Nisses" flickvän går ut på bron o pratar i mobilen!!! Hon fick samtal kl ETT på natten.. det BRANN i mitt huvud då kan jag säga...huset e ju så lyhört.. står det ngn utanför o pratar så HÖRS det in..kanske inte orden men man hör rösterna..sen gick hon in..dörren gnisslade.. hon släckte lampan i hallen, gick in på toa..gjorde kväller.. gick ut från toa...in på "Nisses" rum som ligger längst bort i lägenheten..sen var det "Nisses" tur..öppnar dörren med ett BRAK..klampar o sätter ner fötterna så hårt det bara går..(den ungen kan inte gå normalt).. sliter upp toa dörren..pinkar så det skvalar riktigt ordentligt..släpper ner toalocket..spolar i kranen på högsta trycket..tvättar händer o borstar tänder...slår HÅRT på lysknappen..(ja annars kan det ju hända att inte lampan slocknar.....eller)..klampar ut i hallen igen..stampar in på sitt rum..men stänger dörren....tyst ...jag tittar på klockan...halv tre....ska bara upp klockan 6....godnatt...


det var i natt det...


har varit kraschad hela dagen..gått som en zombie på jobbet..slutade tack o lov tidigt..tog bussen hem kvart i två.. kom hem...ÅH.. snuttan hade dammsugit..men.....alla tre ungarna..satt inne i vardagsrummet...solen sken ju ute..kan ju vara farligt..."Nisse" satt vid datorn..hans flickvän på min säng..(Gillar jag INTE, min säng är MIN säng).. den lilla satt i soffan o bläddrade i alla dessa fotoalbum.. typ alla tjugo..låg i soffan... då började det sakta men säkert pysa o spraka i min skalle igen....de har egna rum, med egna sängar o till o med egna tvapparater..jag har bara vardagsrummet med min säng som jag vill ha privat.. okej... en sak är väl om de sitter i soffan.. men "Nisse" erkände ju åxå att jo.. de hade väl halvlegat på min säng åxå..ursäkta mig men jag tycker iaf att det är respektlöst..nåt j-a privatliv ska jag väl ändå få ha när jag inte har ett sovrum..jag tycker absolut inte att jag är taskig eller dum när jag säger det till dem...eftersom jag inte sov mycket inatt ville jag gå o lägga mig o vila iaf en halvtimme innan jag skulle ner i tvättstugan... "gurkan" (min dotter) droppade hem till en kompis, "Nisse" o tjejen gick in på hans rum.. jag krävde tystnad  i en halvtimme eftersom de hade hållt mig vaken halva natten..trodde jag ja...någon(om det var fllickvännen eller nisse vet jag inte) satt inne på nisses rum o messade o det pep i mobilen varannan minut..då fick jag nog...UUUUUUUUT!..det är sol ute..jag ska sova!!!!.. och....jodå..de gick ut..o bad faktiskt om ursäkt först..just då kunde jag inte ta den j-a ursäkten..jag är inte att leka med när jag inte fått sova på halva natten.. nä..nu blir det utgångs o ingångsförbud efter klockan elva på vardagskvällarna..så länge jag jobbar iaf.. nån jäkla hejd får det faktiskt vara..

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Skapa flashcards