Direktlänk till inlägg 19 juni 2008

Nån måtta får det vara!!

Av Carola - 19 juni 2008 11:49

Nu är jag förbannad!....ungar......

Kom hem från jobb o affär igår runt fem.. röran som slog emot mig var skrämmande!..Junior hade sovit halva dagen, tösen hade bakat tillsammans med juniors flickvän.. men det där med att städa efter sig glömde de bort.. öppnar dörren och hundhår flyger emot mig..går in i köket..mjöl, chokladpulver kladdig elvisp o annan röra...nä fy fan!!!..Blev skogstokig...menar.. jag jobbar och kommer hem trött, hade inte räknat med mer än laga mat o ta hundarna sista svängen mot kvällen.. får ställa mig o dammsuga...plocka disk..städa i röran för att få någon chans att få plats att laga mat..egentligen borde de inte få ngn mat som de rört till det.. tack o lov att min älskade kärbo tog ut hundarna på kvällen..satte ungarna i arbete när de kom hem..nu blir det andra bullar.. bara för att de har sommarlov ska de inte tro att de ska få allt serverat på silverfat.. vi är tre som bor här och ALLA tre ska hjälpas åt.. nu är det slut på sötbrödedagarna!!

Ska ner på stan idag med tösen.. hon måste köpa en ny bikini.. den gamla börjar bli en aning för liten.. men hon får vackert betala ur sin egen ficka.. någon träning blir det inte idag.. det räcker att jag körde ett pass igår.. nu blir det vila i två dagar på lördag ska jag nog köra ett pass med "gubben" på gymmet. OM jag inte bara tar en 45 minuters powerwalk..

LEDIG från jobbet idag.. skönt.. sovmorgon för en gångs skull.. men vaknade trots det en timme innan klockan skulle ringa..hrm...

åker till kärbons syster i morgon o grillar o äter lite gott.. men det blir lugnt.. måste ju hem till hundar o katt.. junior ska ju följa med flickvännen o hennes pappa så. Skönt att veta iaf att han inte är ute o ränner.


 
 
trollpackan

trollpackan

19 juni 2008 13:19

Nej, någon ordning får det ju lov att vara!
Alla får hjälpa till, särskilt när du jobbat!

Jag har länkat upp dig nu, så jag inte tappar bort dig;)
kramen

http://trollpackan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 21 december 2014 10:36

Nu flyttar jag...     Vill du följa med så följ med HIT    Kommer kika in här lite titt som tätt o kanske fylla på med lite smått o gott men min vardag delar jag alltså ovan.  ...

Av Carola - 16 november 2014 21:19

Funderar på om jag skulle byta bloggportal.   Men jag vet inte än. Har ju använt bloggplatsen så väldigt länge.   Men är ändå inte riktigt nöjd med den.    Kanske ska byta nich helt . Känns som om den här bloggen o det här namnet gjort s...

Av Carola - 15 november 2014 08:55

    Att försöka förändra en annan människa       för att denne inte passar in i ens mallar.        Att lyssna på skitsnack     istället för att bilda sin egen uppfattning.      Att berätta saker för ngn som ngn annan ...

Av Carola - 21 oktober 2014 20:25

Äntligen är hösten här. Vi går mot en ny vår, ett nytt år.    Ska bli så skönt att få lämna 2014 bakom mig. Första halvan av året iaf. Bara tårar o elände.   Att andra halvan av året har blivit den absolut lyckligaste tiden i mitt liv trodde ...

Av Carola - 19 augusti 2014 22:11


Är så lycklig nu att jag inte finner ord till det! Allt faller på plats.   Tänk så mycket tid man slösat bort istället för att finna lyckan.   Har funnit kärleken..en sann o äkta kärlek.   Det är så skönt att ha någon vid min sida som upp...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Skapa flashcards