Alla inlägg den 31 maj 2008

Av Carola - 31 maj 2008 23:28

det ordnade sig.. snuttan kom med bussen som hon skulle.. talade om vikten att alltid ha med sig mobilen när hon åker in till stan.

Grannen ringde på och lånade min vovve.. han ville ut o springa lite o ha en kompis med sig.. det är man ju tacksam för.. har lite dåligt samvete över att jag inte alltid hinner med de där långa promenadera.. sen kan hon ju samtidigt behöva lära sig ett o annat.. hon är jobbig mot andra hundar.. ibland går det skitbra men oftast ska hon bråka o slita och dra i kopplet.. pinsamt att gå med henne och eftersom jag har sån värk ibland blir det drygt att hålla henne..grannen har ju själv haft hundar att träna med.. han har ju jobbat med att träna polishundar så jag tar tacksamt emot hans hjälp..Det hade gått kanonbra sa han när han var tillbaka.. kopplet hade han bara hängt över axlarna och hon hade inte dragit iväg eller tjafsat någonting..!!!..nä nu måste jag börja ta i o träna med henne själv.. menar hon är ju egentligen så väldigt lättlärd och tacksam att träna med.. hon älskar ju när vi tränar lydnad..

Av Carola - 31 maj 2008 20:54

Usch.. nu har jag ont i magen... snuttan skulle på bio i stan med sina kompisar.. tyckte det var lite märkligt förstås att hon skulle åka buss in o de skulle åka bil.. hon fick inte plats i bilen lät det... jag fick den uppfattningen att iaf någon av kompisarna skulle ta bussen tillsammans med henne.. Ringde för en stund sedan till en av dem kompisar som var med på bion.. hon sa att min snutta skulle ta bussen och att den inte skulle gå förrän halv tio!!!.. Men ursäkta mig.. lämnar man sina kompisar på stan ensam till halv tio???!!!!.. mitt hopp nu är att hon tog bussen som gick 20.40..Ringde till snuttans storasyster på mobilen (ej min dotter) som bor inne i stan.. hon var inte hemma men hon messade mig precis nu och talade om att snuttan hade varit upp till henne kl 20.30 enl hennes mamma och sagt att hon skulle ta bussen som gick 20.40 ska gå ut o kolla nu om hon kommer...

Blir tokig när ungarna har mobil men ändå lämnar den hemma!!

LAT

Av Carola - 31 maj 2008 14:27

Nej... det har inte blivit någon städning av garderober än... har inte gjort annat än legat i soffan o tittat på tv..faktiskt ganska skönt att för en gångs skull ha en slappar-dag. Men ska väl ge mig iväg ner på affärn o köpa cigg.. det var tomt i paketet..kanske kommer inspirationen igång om jag varit ut o rört på mig.. hoppas det iaf. Har ett hem som ser ut som ett smärre bombnedslag just nu, iaf känns det så. Så mycket saker överallt, saker man inte behöver, saker som är trasiga, saker man springer in i och slår tårna..aj!

Av Carola - 31 maj 2008 12:26

Åhh... sov alldeles för länge idag, hade ställt klockan på halv nio men vaknade inte förrän efter tio iaf.... Blev ingen lugn kopp kaffe på bron utan en snabb dusch o sedan ut med hundarna. Kaffet fick vänta.

Tjat från snuttan om att få åka till Furuviksparken.. eller tjat var det väl inte egentligen mer en förfrågan.. men nyvaken och trött kändes det som ett tjat..

Det där med besök på furuviksparken lär tyvärr få vänta.. fattar inte att det kan vara så dyrt! 125 kr i inträde och 175 för åkband.. det enda som intresserar henne är ju tivolit och badet.. djuren har hon ju redan sett X antal gånger... lovade att köpa säsongskort nästa månad istället.. 325 försvinner då men då kommer hon iaf in för att bada..

"Nisse" (junior,alltid kallad Nisse av mig) sov inte hemma inatt, stannade kvar hos polarna på "byn"..det var ju så kallt igår kväll..Har inte sett ungen än, men han skulle hem runt lunch och duscha och byta om.. åker in till Sandviken mot kvällen.. tydligen cruising där..snart 17 år o RAGGARE... hua....

"Gubben" är hemma hos sig, skulle städa bil och laga sin syrras bil.. själv ska jag väl ha en städardag.. dags o rensa alla garderober på skit.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<<
Maj 2008 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Ovido - Quiz & Flashcards