Alla inlägg den 30 maj 2008

Av Carola - 30 maj 2008 22:27

Usch vilken stressig dag... vaknade kvart över sex i vanlig ordning.. han låg o tryna så skönt bredvid mig..snubblade ur sängen.. slog tån i blomkrukan.. svor över att jag måste klättra över honom varje gång jag ska kliva ur sängen.. det är ett helvete när sängen är liten o man själv ligger innerst..stapplade ut i köket med tunga steg..aj ajaj.. ont i varje del av kroppen.. ska då vara fan att man inte kan få känna sig iaf lite rörlig en morgon.. drack mitt kaffe på 15 röda.. bläddra snabbt igenom tidningen..jag stod inte med i familjenotiserna idag heller..;).. väckte snuttan så hon hann med att duscha innan frukost..snubblade över katten.. hundarna piskade med sina svansar ute i hallen men vågade inte riktigt komma o säga godmorgon...(nää mamma var inte på humör för det just då).. påtår och efterföljande cigg ute på bron.. spillde kaffe på hallgolvet o halva foten..hörde grymtande från vardagsrummet.. kärbon rörde på sig,,reste på sig med ett stön,kliade sig i skrevet..(varför gör karlar alltid så?!!!) och stapplade ut i köket för ett morgonbloss.. jag slängde mig i duschen och HAN gick o la sig igen!!

Ut med hundarna.. ska inte tro at jag fick någon hjälp där inte!! Nä nä.. han var ju ledig idag..hrm...halv åtta var jag inne igen, lagom till snuttan gick iväg till skolan. Väckte junior, gjorde mig i ordning, pussade på gubben och gick ner mot "byn".. kom ner till centrumen kvart senare, hämtade ut pengar och tänkte gå in på Ica o köpa dricka.. det var ju tvärvarmt! Sitta på en buss i en timmes tid i den värmen utan vätska var väl inget jag ville precis.. men det var tyvärr vad jag fick göra.. Ica öppnade ju inte förrän nio!!

Framme i Tierp kvart över nio.. möte halv tio med arbetsförmedlingen o försäkringskassan.. skönt.. fick förlängt på rehabersättning framtill sista augusti.. skönt iaf att veta att inkomsten är tryggad under sommaren.. nu återstår bara att se om jag får fortsätta jobba på restaurangen till hösten då när det blir ny ägare.. men det lät ju lovande sist "chefen" pratade med honom iaf... mötet klart tio över tio...TYPISKT.. bussen hem hade gått FEM över tio...en hel timme till nästa buss.. vad 17 gör man i Tierp en timme när man inte känner en käft??!!.. passade på att njuta av solen o den egna tiden.. (ja.. jag har lärt mig att ta vara på det ljusa i livet..hihi).. varför deppa... köpte mjukglass med nötströssel..kände mig som barn på nytt.. Ahh sommar,mjukglass..mmm..

..aj..ont i magen o törstig av glassen.. slängde halva...ringde vännen..pratade bort en stund istället..

Upptäckte att tåget faktiskt gick hela 15 minuter innan bussen...Ha!..

Hemma 45 minuter senare..

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<<
Maj 2008 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Ovido - Quiz & Flashcards